maandag 29 oktober - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke Valle-de Haan - WaarBenJij.nu maandag 29 oktober - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke Valle-de Haan - WaarBenJij.nu

maandag 29 oktober

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Oktober 2012 | Oeganda, Kampala

Vanmorgen al vroeg de wekker... 06.30 uur. Om half acht begon de weekopening.
Bij deze opening komen alle kinderen van het Kinderdorp bij elkaar om de week te openen.
Ze prijzen de Heer door middel van liederen en gebeden. Er wordt zeer uitbundig gezongen en gebeden.... het is geweldig om te zien!
Wat een bijzondere ervaring!
Ook hadden we een preek die deze keer werd verzorgd door Yme Holwerda.
De preek ging over " Hapiness" . Wanneer ben je echt Happy?
Kun je alleen maar blij zijn als je veel spullen hebt?
Het antwoord op deze vraag was eingelijk heel primair.
Nee... je bent pas echt " happy" als je doet waar je goed in bent.
En of dit nou schoonmaken is,of iets uitvinden, of timmerman... dat maakt niet uit.
Als je doet waar je goed in bent .... dan voel je je echt HAPPY!
Met deze prachtige boodschap kan onze week beginnen!
ROnd kwart voor negen is de opening afgelopen en gaan de kinderen naar hun klas.
Jolanda en ik hadden vandaag besloten dat we vanaf vandaag de kaarten gaan rondbrengen in de klassen.
De klassen P4 en P5 waren als eerste aan de beurt.
WAUW!!! Wat een overweldigende reacties van de kinderen!!
Er kwam 1 jongen bij mij en die vertelde heel onzeker dat deze kaart niet van zijn sponsor was ( een aantal kinderen wordt gespronsord door nederlandse gezinnen zodat ze hier het leven hebben dat ze hebben). Waarop ik zei,dat dit inderdaad klopte maar dat er een kind in Nederland zo graag hem een kaart wilde sturen.
De reactie van deze jongen was emotioneel.... hij was ontroerd dat er iemand uit zo'n ver land aan hem had gedacht en de moeite had genomen om een kaart voor hem te maken!
So this card really is for me ?? (dus deze kaart is ECHT voor mij?? ) Ja, hij is echt voor jou... oohh wat bijzonder!
De kinderen hebben kaarten terug geschreven aan de kinderen hier in Nederland. In sommige kaarten zal staan of je alsjeblieft met ze wil blijven schrijven..... ze krijgen NOOIT post,hebben geen familie,er is niemand die aan ze denkt. Als ze dan ineens ontdekken dat er iemand is die aan ze gedacht heeft,dan is dat heel bijzonder.
De eerste stapel met geschreven kaarten hebben we dan ook alweer in ons bezit om mee terug te nemen naar Nederland.
Een lerares van een andere klas zei tegen ons: Thank you for loving us ! You most love us,or else you woulden't have come .( Dank jullie wel voor jullie liefde voor ons. Jullie moeten wel van ons houden,anders waren jullie hier niet geweest) .
Vanmiddag hebben we zelf met de allerjongsten van het kinderdorp (P1) de kaarten mogen openen en tevens de nieuwe kaarten gemaakt.
De kinderen hebben allemaal een klein kleurboekje gekregen en een doosje met vier kleurpotloden er in.
ZE WAREN ER ZO BLIJ MEE!!


YEAHHH!!!! `Donderdag,vrijdag en zaterdag gaan we op safari! Woensdagmiddag worden we gebracht naar Kampala,waar we de nacht zullen doorbrengen.
Donderdagochtend ontbijten om 06.45 uur en om 07.30 uur vertrek richting onze safari trip.
Zaterdag aan het einde van de middag/begin van de avond zullen we weer teurg zijn op het Kinderdorp.

Volgende week wordt nog een hele drukke week voor ons.
Op maandag,dinsdag en donderdagmiddag gaan we ,zoals het nu lijkt maar alles kan nog veranderen, de " playroom" leiden. Dan kunnen kinderen spelen,knutselen,en krijgen ze dus echt even persoonlijke aandacht.

Er zijn nog zoveel andere dingen die hier gebeuren.... die me zo ontzettend raken.... het is teveel om op te noemen... teveel ook om soms te bevatten......

  • 29 Oktober 2012 - 20:46

    Ineke Westerhof:

    jaren geleden ondersteunden wij een meisje via foster parent plan....ze is inmiddels al volwassen maar ik weet nog goed hoe we over en weer kaartjes brieven en kadootjes stuurden....Heb nog altijd de foto's van haar en ook de geborduurde zakdoekjes en tasje die ze voor me gebreid had......Heel indrukwekkend vond ik dit contact en ook voor mijn toen nog kleine kinderen had het iets speciaals omdat Maria op die manier een real life meisje werd en ze deel uit maakte van ons leven.....
    Ik zou graag op zo'n zelfde manier een kindje uit "jou" kinderdorp blij willen maken met op z'n tijd een kaartje, brief of kadootje....
    ik hoor tzt wel of dat mogelijk is en hoe en wat.....
    Voor nu......veel plezier !!!

  • 29 Oktober 2012 - 21:22

    Vera:

    he Marieke,
    Wat fijn om de verhalen van jou/jullie te lezen. Wat fijn dat de kinderen zo blij waren met alle kaarten. en wat ontroerend om de verhalen van de kinderen te lezen bij het krijgen van de kaarten. ik zelf kreeg bijna al een brok in mijn keel! Ik wacht nu al op je volgende verhaal...
    heel veel plezier en succes nog in uganda, en succes met de Safari..
    groeten van ons uit heeg!

  • 29 Oktober 2012 - 21:27

    Linda:

    Hey nichie!
    (M'n zusje is me dus net een minuutje voor! Welja...;-))

    Wat een verhalen allemaal! Ben blij dat decente weer werkt.
    Respect!
    Heel veel plezier op safari en t raam dicht houden hè?

    X

  • 29 Oktober 2012 - 21:29

    Linda:

    "Decente???" "de site" bedoel ik dus...

  • 29 Oktober 2012 - 21:30

    Wila:

    Zo mooi om te lezen...wat een ervaring,en wat mooi dat ze de kaarten zo mooi vinden!!
    Veel plezier op jullie safaritrip!!groetjes wilma

  • 30 Oktober 2012 - 10:36

    Evert Groendijk:

    Echt een mooi indrukwekkend verhaal :) het stuk over hapiness, de liefde (dmv het sturen van een kaartje)...prachtig!

  • 30 Oktober 2012 - 16:20

    Nellie:

    Hoi Marieke,

    Wat mooi te lezen dat de kinderen zo blij zijn met de kaart die ze krijgen.
    Ontroerend. Dat doet wel wat met je. Zo mooi.
    Veel plezier daar.

    Groeten van Jolien en Nellie Couperus

  • 30 Oktober 2012 - 22:43

    Patricia Sijbrandi:

    Jouw verslag te lezen over jullie ervaringen ontroerd me zeer!
    Oh meid wat zou ik daar ook eens heen willen om die liefde en dankbaarheid te ervaren!!
    Wow, zo bijzonder. Hoe blij ze kunnen zijn met zo'n klein gebaar als een kaartje...
    Veel plezier op safari en ik kijk uit naar een volgende update!
    lieve groet, Patricia

  • 08 November 2012 - 20:02

    Klasien:

    Hoi Marieke,

    Jullie trip zit er bijna weer op. Vanavond ga ik al jullie reisverslagen lezen en foto's kijken.
    Net bovenstaande verhaal gelezen en wat ben ik blij dat ik drie kinderen zo blij heb kunnen maken. De foto die Jolanda bij mij op FB had geplaatst ontroerde me ook. Prachtig.
    Straks verder lezen! :-)

    Groetjes van Klasien

  • 08 November 2012 - 20:02

    Klasien:

    Hoi Marieke,

    Jullie trip zit er bijna weer op. Vanavond ga ik al jullie reisverslagen lezen en foto's kijken.
    Net bovenstaande verhaal gelezen en wat ben ik blij dat ik drie kinderen zo blij heb kunnen maken. De foto die Jolanda bij mij op FB had geplaatst ontroerde me ook. Prachtig.
    Straks verder lezen! :-)

    Groetjes van Klasien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eigen bedrijf Studio Werktalent, sociale en ambulante begeleiding,ook als ZZP-er,woonachtig in Bolsward en op weg naar de trip van mijn leven. Weeskinderen begeleiden in Kampala. KINDERHULP Afrika runt al 25 jaar een kinderdorp, en dat à ik bezoeken samen met mijn vriendin Jolanda die ik al mijn halve leven ken.

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 7367

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 04 November 2014

Uganda 2.0

26 Oktober 2012 - 10 November 2012

Uganda !

Landen bezocht: