Het is bijna zover!! - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Marieke Valle-de Haan - WaarBenJij.nu Het is bijna zover!! - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Marieke Valle-de Haan - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Oktober 2012 | Nederland, Bolsward

Vandaag is het maandag, en vrijdag gaan we richting Uganda.
Nog een paar dagen dus.... En dan gaat het echt gebeuren !
Het wordt mijn eerste keer in een vliegtuig, en mijn eerste keer naar Uganda.
Al met al een groot avontuur.
Maar oooohhh ... Wat heb ik er zin in!
We gaan naar een kinderdorp van Kinderhulp Afrika, waar we 16 dagen zullen verblijven.
Het Kinderdorp wordt nu "beheerd" door een echtpaar uit Bolsward, die ,samen met hun 3 kinderen, vorig jaar september zijn vertrokken richting Kampala.
Ik ben benieuwd hoe het ze is vergaan het afgelopen jaar.
Wat zijn de bijzondere momenten geweest, zijn er momenten geweest dat ze heimwee hadden... Waar lopen ze tegen aan, en al dat soort dingen meer.
Kan niet wachten om hun verhaal te horen.

Maar waar ik vooral naar uit kijk, zijn al die kinderen!!
Al die kinderen die daar leven zonder ouders, wat hebben zij al moeilijke dingen meegemaakt, en wat zijn ze al op de proef gesteld.
We hopen hun leven wat op te kunnen fleuren als we er zijn,door allerlei activiteiten met ze te doen, te luisteren naar hun verhalen, maar vooral... Door ze aandacht te geven.
Door ze het gevoel te geven dat ze bestaan!!
Hier zijn we in Nederland al mee begonnen,door de kaartenactie op te zetten.
Op dit moment is het zo dat elk kind 2 wenskaarten gaat ontvangen die geschreven zijn door mensen uit Nederland.
Als wij in Uganda zijn gaan wij weer kaarten met hun maken, en die nemen wij weer mee naar huis,zodat er een briefwisseling ontstaat.
De kinderen uit het kinderdorp krijgen nooit post,want ze hebben niemand meer.
We hopen met deze kaartenactie dat de kinderen daar een beetje het gevoel krijgen dat ze meetellen, dat ze er mogen zijn.
Dat ook zij van waarde zijn.


  • 23 Oktober 2012 - 08:53

    Evert:

    Echt top en goed dat jullie dit doen! veel succes daar en ik zal je blijven volgen.

  • 23 Oktober 2012 - 11:18

    Wilma:

    Lieve Marieke,ik wens je(jullie)een hele fijne reis toe,en ik weet zeker dat je deze reis nooit meer gaat vergeten.Ik volg jullie vanuit nederland,en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daar.X.

  • 25 Oktober 2012 - 08:08

    Rutger:

    Hey Marieke, succes daar in het vere afrika. Lekker van genieten... ;)

  • 25 Oktober 2012 - 10:00

    Ariane:

    lieve lieve skat ik wens je heel veel plezier , lekker genieten , ik zal goed op je mannen passen en veel met ze knuffelen een hele dikke kus van mij en van al mijn kikkers .

  • 27 Oktober 2012 - 21:18

    Astrid:

    Hoi Marieke en Jolanda, wens jullie heel veel succes en vooral ook plezier toe. jullie hebben er veel voor gedaan, respect! Geniet van deze bijzondere ervaring! Groetjes, Bauke, Astrid, Martin en Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Eigen bedrijf Studio Werktalent, sociale en ambulante begeleiding,ook als ZZP-er,woonachtig in Bolsward en op weg naar de trip van mijn leven. Weeskinderen begeleiden in Kampala. KINDERHULP Afrika runt al 25 jaar een kinderdorp, en dat à ik bezoeken samen met mijn vriendin Jolanda die ik al mijn halve leven ken.

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 7374

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 04 November 2014

Uganda 2.0

26 Oktober 2012 - 10 November 2012

Uganda !

Landen bezocht: